Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Rüya bitti, gerçekle yüzleşme zamanı

Epey  bir zaman oldu yazamayalı. Yoğun, yorucu, bir o kadar dinlendirici ve keyifli…

Önce uzun süre Maydanoz için koşturduk.

Maydanoz, sevgili hayat arkadaşım ve kardeşinin açtığı bir lahmacuncu dükkanı…

Her şeyi öyle detaylı düşündük, öyle özel olmasına çalıştık ki epey bir zamanımızı aldı. En lezzetli, en hijyenik, en sevimli lahmacuncu nasıl olacak diye aylarımızı harcadık ve nihayet Ağustos başı kapılarımızı açtık.

Detaylı bilgi almak isteyenler Facebook sayfamızı ziyaret edebilir.
Bodrum’a yolu düşenleri bekleriz tabii 🙂 Deneyenler çok memnun 🙂
Bu arada bayram tatili başladı. Sevdiklerimiz geldi Bodrum’a. Sayelerinde biz de tatil yaptık ve harika zaman geçirdik.
Bodrum’da yaşadığımızı duyan herkes sürekli tatilde olduğumuzu düşünür, ama gerçek bu değil. Dünyanın en güzel tatil beldesinde de yaşasanız yaşam her yerde aynı. Tek farkı koşturmanın, stresin ve trafiğin daha az olması. Hoş, yaz geldiğinde trafik daha az kısmı Bodrum için geçerli değil ama genele bakıldığında evet şanslıyız. 
Dolayısıyla bizler de tam anlamıyla tatil yapma şansını dostlar, akrabalar geldiğinde yaşıyoruz. Bu kez de öyle oldu. Kardeşim ve kardeşim kadar değerli eşi sayesinde Ege açıklarında bol bol yüzdük.
Biricik yeğenim Ege, can dostum Dilek ve onun oğlu (artık benim de oğlum olan) Batu sayesinde on beş gün sabahtan akşama kadar sahilde uzanıp kitap okuma lüksünü yakaladım. Hem de uzun süre sonra… 
O kadar tatil havasındaydım ki elime almam dediğim kitabı elimden bırakamadan bitirdim ve bu kitabı nasıl okudum diye kendime inanamadım. 🙂 Hiç tarzım olmasa da sahil için idealdi. 
Asıl komik olan çevremdeki, tanıdık tanımadık tüm kadınların aynı kitabı okumuş ya da okuyor olmasıydı ki bu durum biz kadınlar arasında yeni bir dil oluşmasına neden olmuş görünüyordu. 
Yeni bir kitap okumaya başladım. Bitmek üzere. Bitince düşüncelerimi paylaşacağım. 
Bu arada iki de doğum günü kutladık. Hem de arka arkaya üç gün. İlki Batu’nun on sekiz yaşını bitirme partisiydi. İyi ki doğmuş, iyi ki hayatımıza girmiş. 
Hemen ertesi gün benim doğum günümdü. Ama ben kırk gün kırk gece süren partilere alışık olduğum için 🙂 ilk günü ailemle, ikinci günü arkadaşlarımla kutladım. Gerçek doğum günümde Dilek’in beni sahilde tutma çabalarının nedeni eve gelince ortaya çıktı. Bahçede muhteşem bir sürpriz parti… Nefis mezelerle hazırlanmış nefis bir masa… Doğum günü tabakları, peçeteleri, süsler, başıma tacım, elime asam… Ve üzeri “Happy Birthday” yazan mumlarla dolu bir pasta ile Sihirli Spatula’nın (http://www.sihirlispatula.com/) taa İstanbul’dan gönderdiği, üzerinde kara oğlum ve kara kızımın maketi bulunan leziz pastam… 
Ve çeviriler tabii… Her ne kadar bu süre içinde değil çeviri yapmak, bilgisayarımı bile açmamış olsam da Corban Addison’ın yeni kitabına başladım. 
İşte kanıtı…
Ama başladığım gibi duruyor. Yani yarından itibaren beni sıkı bir çalışma temposu bekliyor. Çünkü bu kitap biter bitmez sırada bekleyenler var.
Melville hikâyesi sizlerle daha önce paylaşmış ve bazı aksilikler yüzünden çevirdiğim hikâyelerin bazılarının elimde patladığından söz etmiştim. Bu süre içinde onunla ilgili de bazı değişiklikler oldu. Hazır olan hikâyeler basılacak. Kalanlara ise yenileri eklenecek ve elimdeki kitaptan sonra onları bitireceğim. Yani Melville’e verdiğim emeğin zerresi boşa gitmemiş olacak. Ondan sonra bir kitap için daha görüştük Alakarga ile ama o sürpriz olsun. 🙂
Son bir not…
Gözyaşlarının Tadı’nı D&R’ın yeni çıkanlar rafında görmek keyfime keyif kattı. Umarım çok satanlar rafında da görürüm.
Kısaca rüya bitti, artık gerçekle yüzleşme zamanı…
Not. Bu yazı tatilin son günü yazılmıştı ama ben tatil psikolojisinden bugün çıkabildim 🙂 Af ola. 🙂 
Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 21 Ağustos 2013 by in Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , , , , , .
