Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Kızıma…

10.Ekim.1986, Saat 15:10
Bu tarih ve saatte hayatım artık eskisi gibi olmayacak biçimde değişti. Anne oldum. Sen girdin hayatıma. dünyaya merhaba dedi.
Kocaman gözlü, çıkık alınlı minicik bir bebek… Sanki dünyayı çok iyi tanıyormuş gibi bakan, şirin mi şirin bir can.
Yaklaşık 10 aylık birlikteliğimiz bambaşka bir boyut kazanmıştı artık. Evet, yaklaşık 10 aylık…Doğmayacağım diye öylesine inat ettin ki anlatamam. Meğer derdin benim canımı yakmamakmış. Annene sadece 10 dakika sancı çektirmenden belliymiş bana çok düşkün olacağın ve beni hemen hemen hiç üzmeyeceğin…

Nasıl da şaşkındım ilk günlerde; nasıl da acemiydim. Ben daha büyümemişken nasıl bir çocuk büyütecektim? Ya hata yaparsam? Ya seni hayata yanlış hazırlarsam? Ya geleceğini mahverdersem?
En büyük korkularımdı bunlar…
Ben senin elinden tuttum, sen benim elimden. Sen bana anne olmayı öğrettin; ben sana yaşamı…
Mutlaka hata yaptım. Çok üzüldüğüm anlar da oldu; sebepsiz yere seni üzdüğüm anlar da…
Zaman zaman birbirimize kızdık; arada bir küs kaldık; birlikte ağladık. Ama genellikle çok eğlendik; çok güldük. Ve biz birlikte büyüdük.

Birlikte büyüdük; senin her yeni günün benim acemi anneliğime bir gün daha ekledi. Asla deneyimli anne olamayacağımı fark ettim. Her gün yeni bir tat, yeni bir güzellik, yeni bir öğretti…
Bu hiç değişmeyecek Aşkım. Sen büyümeye ben de acemi anneliğime seneler eklemeye devam edeceğim. 
Artık genç bir kadın var karşımda. Üniversite bitirmiş, iş hayatına atılmış, kendine bir düzen kurmuş genç bir kadın…

Şimdi çok uzaklardasın. Bir gün senden bu kadar uzak kalmak düşüncesi bile canımı yakardı. Ama görüyorum ve en önemlisi hissediyorum ki çok mutlusun, istediğin kişiyle istediğin yerdesin. 

Doğum günün kutlu olsun, güzel kızım. Hayat sana hep gülsün. Seninle hep gurur duydum. Başarınla, çağdaş düşüncelerin ve duruşunla, topluma duyarlı ve saygılı olmanla, ne istediğini bilmenle hep gurur duydum. Ama en çok SEN olduğun için gurur duydum. Seni öyle çok seviyorum ki bunu anlatmaya yetecek bir sözcük yok. Yaşamıma böylesi bir anlam kattığın, öğretmenim olduğun, kızım olduğun için sana binlerce teşekkürler…

3 comments on “Kızıma…

  1. Z.Cakmakkan
    10 Ekim 2013

    Yaprak'da haklı 🙂

    Beğen

  2. Arzu Alltınanıt
    10 Ekim 2013

    Yaprak çok şikayetçi ama 🙂 Her doğum günümde beni ağlatmasan olmaz mı diyor 🙂

    Beğen

  3. Z.Cakmakkan
    10 Ekim 2013

    Ne diyeceğimi bilemedim.Duygu yüklü harika bir doğum günü kutlaması.Bir anne çocuğuna daha ne diyebilir ki ..

    Beğen

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 9 Ekim 2013 by in Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , .
