Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Boşuna plan yapmayın; Milli Piyango benim :)

Yeni bir yıla merhaba dememize çok kısa bir süre kaldı. Belli bir yaştan sonra yıllar daha mı hızlı geçiyor, yoksa bana mı öyle geliyor bilmiyorum; ama özellikle 30’dan sonra kısaldı sanki 🙂 Bundan şikayetçi miyim? Hayır… Yaşamıma yeni tatlar katmaktan büyük keyif alıyorum.

2013 ilginç ve hareketli bir yıldı. Hem benim hem de ülkem için…

Genelde herkes şikayetçi, bir an önce “git” diyor. Ben ise nedense yaşanan tüm gerginliklere ve olaylara karşın umutlarımı yeşerten, güzel bir yıl olduğunu düşünüyorum 2013’ün…

2013’e haksızlık etmeyelim bence. 🙂

Nasıl geçti, nasıl geçirdik?

Kişisel açıdan hareketli ve keyifli geçti.

1. Kızım ikinci okulundan da mezun oldu ve kendi düzenini kurmaya doğru çok büyük bir adım attı. Bir anne için çocuğunun mutlu, başarılı ve sağlıklı olmasından önemli ne olabilir, değil mi?

2. İki yıldır burnumda tüten kızımla bir ay geçirdim; özlem giderdim. Bu vesileyle çocukluğumdan beri düşünü kurduğum ama bundan sonra artık göremem herhalde dediğim Niagara Şelalesi’ni gördüm. Kanada Maceraları

3. Çevirdiğim kitaplardan biri daha okurlarla buluştu. Gözyaşlarının Tadı, İşte o an, 

4. Klasik bir eserin çevirisine imza atmanın gururunu yaşadım. Canım çıktı ama bir o kadar da keyif aldım. Bu ay içinde onu da kitapevlerinin raflarında göreceksiniz. Herman Melville

5. Çok severek çevirdiğim Güneşin Kızları‘nın yazarının ikinci kitabını da ben çevirmeye başladım. Yakında teslim edeceğim.

6. Birlikte çalışmayı arzu ettiğim iki yayınevinden daha çeviri aldım. Sırada bekliyorlar. Çevirmeye başladıkça sizlerle paylaşacağım. Şimdilik sürpriz.

7. Canım babamın uzun süre emek verdiği kitabı çıktı. Hatta ikinci baskıya bile girdi. Bir de imza günü oldu. Ülkem Ateş Çemberi İle Kuşatılmışken

8. Yazmayı hayal ettiğim romanımın ana hatları oluşmaya başladı. En azından ilk adım atıldı. 🙂

9. Yıllardır gitmek isteyip bir türlü fırsat bulamadığım Mardin, Midyat turunu nihayet gerçekleştirdim.

10. On gün patlak apandisitle dolanıyor olduğum ortaya çıkınca apar topar ameliyata alındım. Böylece bir süre şımarıklık yapma fırsatı yakaladım. 🙂

11. Maydanoz‘u açtık. Keyifli bir mekan yarattığımıza inanıyorum.

12. Ve en önemlisi tüm sevdiklerim sağlıklı ve huzurlu.

Ülkem açısından bu kadar güzel haberler veremeyeceğim maalesef. Protestolar, masum insanların yok yere ölümleri, haksızlık, ihanet, yolsuzluk ve rüşvet dolu bir yıl geçirdik. 30. Mayıs’ta Gezi olayları başladı. İnsanlar biber gazı yedi, dövüldü, plastik mermilerle gözünü kaybetti, hatta öldürüldü. Oysa tek amaçları yapılan haksızlıklara karşı durmaktı. Ardından 17. Aralık patlak verdi. Rüşvet, yolsuzluk dosyaları çıktı ortaya. Ordu, yargı, basın ayaklar altına alındı. Adalet sistemi çöktü. Atatürk’ü sevmek suç sayılır oldu. Suçsuz insanlar yıllarını hapiste geçirdi, hâlâ da geçiriyorlar. Kadın cinayetleri, çocuk tacizleri, çocuk gelinler arttı. Ülkede satılmayan şey kalmadı. Ve bizi yönetenler!! kendi çıkarları doğrultusunda söylem değiştirip durdular.

Bu karanlık tabloya rağmen ben 2013’ünde ülkem için iyi bir yıl olduğunu düşünüyorum. Umutlarımı yeşertti çünkü. 30.Mayıs’ta bir ışık yandı ve kendimize geldik. Korkmamayı, direnmeyi, karşı çıkmayı öğrendik. Birlik olabileceğimizi gördük. Evet, yaşananlar çok kötüydü ama güzel bir şeylerin başlangıcı oldu ve artık geri dönüş olacağına inanmıyorum. Ya da inanmak istemiyorum.

Bu arada boşuna umutlanmayın. Bu senenin şanslısı ben olacağım. Milli Piyango’nun büyük ikramiyesi benim. 🙂

Hepinize, hepimize mutlu ve aydınlık yıllar…

2 comments on “Boşuna plan yapmayın; Milli Piyango benim :)

  1. Arzu Altinanit
    30 Aralık 2013

    Devletle kumarı senede bir oynuyorum merak etme 🙂 Ama tavsiyelerine uyacağım 🙂

    Beğen

  2. Arzu Arinel
    30 Aralık 2013

    Gerçek bir kumarbaz olarak sana 3 önerim var Arzucum:))) Bir, black masasında mümkünse hep en sona otur. İki, krupyesiz ve sanal durumlara ylanaşma… Ve üç, asla devletle kumar (piyango) oynama, dünyanın en büyük “ayakkabı kutuları” o kumaranenin işletmecilerinde malum!!!!

    Beğen

Yorum Yazın

