Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Ve Sevenleri İçin Başladı Yüzyıllık Yalnızlık

Dün bir alt yazı geçti televizyonlarda.

Gabriel Garcia Marquez yaşama veda etti.


Günümüz Türkiye’sini düşününce kaç kişinin dikkatini çekti diye düşünmeden edemiyor insan. Ama biz kitapseverlerin, edebiyat düşkünlerinin yüreği acıdı.
Çocuk kitapları yaşımı geçmiştim. Yetişkin kitaplarına geçiş yapamıyordum bir türlü. Türk yazarlarıyla başladım yavaş, yavaş… Ardından klasikler geldi. Hani şu Varlık Yayınlarının ufak kitapları. Büyüklerim öneriyordu; ben okuyordum.
Bir gün geldi; kendi okuyacağım kitapları kendim seçmeye başladım. Gençtim artık. En büyük zevkim oldu kitapçıda zaman geçirmek. Hala da öyle…

Yine kitapçı raflarında kendimi kaybettiğim bir gün bir kitap çekti dikkatimi: Yüzyıllık Yalnızlık… Yazarı tanımıyordum; duymamıştım bile. Adı hoşuma gitti, aldım. İşte böyle girdi hayatıma Marquez.Ardında devamı geldi. Bu kez bilerek, severek…

Sevgiden Önce Sürekli Ölüm, Kırmızı Pazartesi, Başkan Babamızın Sonbaharı, Kolera Günlerinde Aşk, Labirentteki General, Aşk ve Öbür Cinler, Benim Hüzünlü Orospularım…

O bilmeden aldığım kitap hâlâ başucu kitabımdır. Kaç kez okudum bilmiyorum. Yıprandı; parçalandı… Yapıştırdım. Yıllar geçti sarardı. Yenisini koyamadım yerine. İçim el vermedi onunla vedalaşmaya. Sayısız kitap dağıttım sağa sola. O hep kaldı. Elim gitmedi vermeye.

Sayesinde tanıdım, sevdim Latin Amerikayı, Latin Amerika Edebiyatını…

Artık yok. Yeni tatlar sunamayacak bizlere.

Eserlerin bize emanet, Marquez… Güle güle…

2 comments on “Ve Sevenleri İçin Başladı Yüzyıllık Yalnızlık

  1. Arzu Altinanit
    18 Nisan 2014

    Paylaşırsanız sevinirim.:)

    Beğen

  2. Semih Kamil
    18 Nisan 2014

    İlk 60-70 sayfasını Can Yücel'in kalanını Seçkin Selvi'nin çevirdiği Yüzyıllık Yalnızlık ayrıca Türkiye çeviri tarihinde de ilginç bir tartışmaya da konu olmuştur.

    Beğen

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 18 Nisan 2014 by in Gündem, Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , , , .
