Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Siz Benim Parçamsınız

“Küçük hanımlar, küçük beyler,
Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve istikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.”
Mustafa Kemal Atatürk- 1922



Atatürk bir okula gitmişti. Her zaman olduğu gibi bütün çocuklar etrafını sardı. Hepsi sevinç içinde onu alkışlıyordu. Yalnız küçük bir çocuk bir kenara çekilmiş, ilgisiz gibi duruyordu. Bu durum Atatürk’ün gözünden kaçmadı. Onu yanına çağırdı:

– Çocuğum, neden durgunsun? Bir derdin mi var? Hasta mısın?

Çocuk:

– Bir şeyim yok efendim.

Çocuk arkasını döndü, gözlerinden akan yaşları gizlice sildi.

Atatürk:

– Niçin ağlıyorsun yavrum? Sen ağlayınca ben çok üzülüyorum.

Küçük çocuk, o vakit yaşlı gözlerini Atatürk’e çevirdi:

– Atam, seni böyle yakından görmek isterdik. Geldin, gördük, sevindik. Ama artık sıramızı savdık. Bir daha seni ne zaman göreceğiz? Ona ağlıyorum. Atatürk oradaki çocuklara baktı:

– Beni ne zaman görmek isterseniz aynaya bakın. Siz Türk çocukları benim birer parçamsınız. Bende sizin. 

Çocukların ölmediği, öldürülmediği, terörist ilan edilmediği… Kaybolmadığı, dövülmediği, köle gibi çalıştırılmadığı… Taciz ve tecavüze uğramadığı, gelin edilmediği… Okuduğu, oynadığı, koştuğu, güldüğü şımardığı… Gözlerinde yaşlar değil pırıltıların olduğu… Ellerinin nasırla dolu olmadığı ama dizlerinin kabuk bağladığı… Nice bayramlara…

Bayramınız kutlu olsun…

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 23 Nisan 2014 by in Gündem, Tüm Yazılarım and tagged , , .
