Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Ben Garip Bir Kitap Çevirmeniyim

profesor

Son yazımda artık TDK’ya güvenmediğimi yazmam üzerine bir profesörümüz haddimi bildirdi. Sahi Biz Ne Yapıyoruz

Şöyle bir yorum yazmış bana:

“Sayın Arzu hanım! TDK güvenmiyorum diyorsunuz da, hata ediyorsunuz. Biz, yani demek istediğim bilim adamları o derecelere ömrümüzün sonuna doğru ancak ulaşabiliyoruz. Hayatımız boyunca profesör olmak için son paramızı ekmek almaktan için değil kitaptan almak için kullanıyoruz. Kitap çevirisi yaparak, değil kitap üreterek yetiyoruz o derecelere. Sizin ve sizin gibi insanlar ne düşünür ise düşünsün, ancak onlar bizim seviyemize hayatta gelemeyecek insanlardır.”

Çok utandım çok…

Ne haddini bilmez insanım ben?

Üniversite mezunuymuşum, iki yabancı dil biliyormuşum, yıllarca çalışmışım, bir sürü kitap çevirmişim ama bir profesör olamamışım. Dilimiz bu kadar düzgün kullanan bir profesör olabilme kapasitesine sahip olamamışım. Yazık…

Hayır, sinirlenmedim. Aksine çok eğlendim. Etiketlerin kimi insanları ne hale getirdiğini görmek her zaman ilginç gelmiştir bana. Öyle ki tanımadığı, neler ürettiğini bilmediği, yüzünü bile görmedi biri hakkında ahkam kesecek kadar yetkin kılabilir insanı. İnsan ilişkilerin özünde saygının yattığını unutturacak kadar üstün kılabilir. Asıl yazık buna…

Oysa farklı bir yaklaşım da sergilenebilirdi. Şöyle ki: TDK’ya neden güvenmediğim sorulabilirdi. Ben de nedenlerimi açıklardım. Yanıldığımı gösteren örneklerle gelinirdi karşıma. Ben de hatamı kabul edip özür dilerdim.

Aaa pardon… Olmaz ki böyle bir şey. Muhatap alınacak seviyede değilim ben. Bir kitap bile üretemedim. Sadece garip bir kitap çevirmeniyim.

 

One comment on “Ben Garip Bir Kitap Çevirmeniyim

  1. Sandra
    1 Eylül 2014

    Arzu Hanım belli ki Profesörümüzün eğitim hayatı boyunca sizin gibi değerli eğitmenleri olmamış, bundan dolayı yalnızca PROFESÖR olmuş ama ne yazık ki ADAM olamamış.

    Beğen

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 1 Eylül 2014 by in Çeviri, Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , .
