Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Sus Vicdanım! Bugün Pazar!

Günlerden Pazar. İnsanların çoğunun sevdikleriyle vakit geçirdiği, nefis kahvaltı masalarında uzun uzun sohbet ettiği, her günkünden biraz daha geç kalktığı, tembellik yaptığı, dinlendiği, kısaca canı ne isterse onu yaptığı gün.

Bundan yaklaşık bir ay önce teslim ettiğim Gözlerindeki Canavar beni o kadar yormuş ve strese sokmuştu ki “Bundan sonra asla bu kadar sıkışmayacağım. Planımı hafta sonlarımı ve akşamlarımı boş bırakacak biçimde yapacağım,” diye söz vermiştim kendi kendime. Bir iki hafta bunu sürdürdüm. 1622154_10152629089087222_189341226_nÇok da keyif aldım. Ayaklarımı uzatıp üst üste bir kaç film izledim, kitap okudum, gezdim, arkadaşlarımla planlar yaptım.

Bir kaç hafta sonra her şey eskiye döndü. Bir yanım kendine verdiğin sözü tutacaksın diyor, diğer yanım ise vicdan azabı duyuyor. Cumartesi, Pazar. İki gün. Kaç sayfa kayıp. Olmaz. Otur çalış. Hiç değilse bir kaç sayfa yap, sonrasını kendine ayır. Bitmiyor, bitmiyor. Bir kurtçuk beynimi sürekli yiyor ve ben gene bilgisayar başına oturuyorum.

Oysa her gün hayatımızdan çalınan bir an. Ben ve benim gibi düşünenler o anı kaçırıyoruz. Güneş tekrar doğacak ama başka bir güne.Bir gün önceki ışıkları kaçırmış olacağız. Bugün yanımızda olan sevdiklerimiz belki de yarın yanımızda olmayacak. Ya da biz ertesi gün bugün yapacaklarımızı yapamayacak durumda olacağız. Zaman akıp giderken biz neden ondan hızlı koşmaya çalışıyoruz?

Buna bir son vermek gerek ama nasıl?

Ben şimdi bir adım atıyor ve bilgisayarımı kapatıyorum. Haydi sizler de aynısını yapın. Yarın biraz daha yoğun geçer belki ama bugün Pazar.

One comment on “Sus Vicdanım! Bugün Pazar!

  1. Geri bildirim: Köyde Yaşam: Hafta 4 ve 5 (23 Mart – 5 Nisan) | Ekolojik ev ve dogal yasam günlügü

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 15 Mart 2015 by in Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , , , .
