Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Kendime Not: Gözlerindeki Canavar Yorumları

10968434_940608329306773_293938643481695618_nGözlerindeki Canavar yoğun bir çalışma, hastalık, uykusuzluk, yorgunluktan sonra raflardaki yerini aldı. Hakkındaki yazılar daha çeviri aşamasında başlamıştı, kitap yayınlandığı anda ortalık karıştı. Bir kısım Vitale hayranlığını dile getirirken diğerleri kitapta tecavüz olduğunu iddia etti, aradaki yaş farkından çok rahatsız oldu ve kitaptan nefret etti. Sadece bununla da kalmadı, Vitale’ye hayran olanlara inanılmaz hakaretler edildi. Yaş farkının nedeni kitabın sonunda ortaya çıkıyordu. O yaş farkı olmasaydı bu kurgu olamazdı.

Bu yazımda kim ne dedi, niye dediği tartışmayacağım. Onunla ilgili görüşlerimi halihazırda paylaşmıştım. Hem kendime not olması hem de ilgilenen okurların hepsini bir arada görebilmesi için kitapla ilgili olumlu ya da olumsuz yorum yazan bloggerların linklerini paylaşacağım sizlerle.

Siz hangi gruptansınız?

Yorumbaz : Monster in his eyes’ı daha bitirmememişken Facebook’ta ne kadar beğendiğimi ve böyle devam ederse favorilerim arasına gireceğini söylemiştim. Öyle devam etmedi. Çoooooooooooooooook daha iyiye gitti ve kendi türü içerisinde okuduğum en iyi kitaplardan biri oldu.

Kitap Telvesi : Kurgu sağlam. Karakterler oturmuş. Tema belli. Aksiyon hızını kaybetmeden akmış gitmiş.

Kitap Meltemi : Olumlu-olumsuz pek çok yorum yapıldı bu kitaba. Ve maalesef olumsuz yorumların ışığı altında okumaya başladım.

The CodexVe bana göre Gözlerindeki Canavar çok daha başarılı bir kurguya sahip bir roman. Ancak kitabın türünün Dark olduğunu ve okumak isteyenlerin içeriğinde taciz, tecavüz, şiddet, cinayet gibi travmatik ögeler bulundurabileceğini unutmaması gerektiğini düşünüyorum. Bu kitapta karakterler büyük travmalar yaşıyor. Bilginize. Sonra çıkıp ay ben bunun böyle olduğunu bilmiyordum çok iğrençti falan deyip kendinizi küçük düşürmeyin.

Bir Kitap Delisi : Kitabı sevmediğinizi dile getirmekte özgürsünüz ama hiçbir şekilde kitabı sevenlere hakaret etmeye hakkınız yok. Zevkler tartışılmaz sonuçta. Bir de sanırım şu +18 yazmıyordu olayı var. Gerek görmedim ben buna. Tarihi aşk kitaplarımın hiçbirinde +18 yazmıyor ki onlarda bu kitaptakinden daha çok sahne var. Hatta bazılarında yatak sahnelerini çıkardın mı hiçbir şey kalmıyor.

Ütopik Kızlar : Yeni bir kitaba başlar; ama aklınızı hala bir önce okuduğunuz kitaptaki başka bir hikayede ve başka karakterlerde takılı kalmış bulursunuz ya… Hah, işte o zaman bilin ki hala o kitabın mahmurluğu içerisindesinizdir, hani sanki en kalitelisinden bir şişe şarabı oturup tek başınıza içmiş, sonra da akşamdan kalma bir halde uyanmışsınız gibi… “Gözlerindeki Canavar ” işte beni tam olarak bu duruma soktu ilk okuduğumda, ki Erotik Romans türünde okuduğum kitapların sayısı 400’ü geçti artık, dolayısıyla kendini bu kadar çok sevdireni bulması eskisi kadar kolay olmuyor.

İlla Kitap : Kitabı beğendim. Hatta bayıldım. Vitale karakterini sevmeyenlerin aksine onu sevdim. Onun sert karakterine, garip fantezisine, intikam içinde yanan kalbine rağmen içindeki aşık adama vuruldum.

Pensieve : Bu kitabı hem sevdim hem de nefret ettim. Benliğimin büyük bir parçası NEFRET ETTİ.

Geveze Kitap Kurdu : Ignazio Vitale’in nam-ı diğer canavar’ımızın meşhur kitabını bitirdim. Gözlerindeki Canavar okuduğum en iyi kitapların içine girmeye çoktan hak kazandı. Ignazio’ysa en iyi erkek karakter listesine tepelerden girer.

Kitap Tiryakisi : Ancak şunu söylemek isterim ki kitaba Ignazio’dan nefret ederek başladım ama severek bitirdim…Ciddi manada! Bayıldım adama. Bu kadar seveceğimi düşünmezdim.

Kristal Kitap : İğrenç ötesi bir kitaaaaappppp!!!!! Vallahi hassas duyguları olanlara kesinlikle okumayı önermiyorum ki ben bile delicesine merak ediyordum kitabı!!!! Keşke etmeseydim. Keşke hiç dikkatimi çekmeseydi.

Kitaphane : Bu kitap ne kadar aşk hikayesiyse bir o kadar da intikam romanıydı.

Romantik Optik : Bir taraf kitabın bazı noktalarını görmemezlikten gelerek aşırı derecede beğenmiş diğer tarafta bu noktaların çok hassas ve iğrenç olduğu konusunda… Bu noktalar ne diye merak edenler için biri yaş farkı diğeri ise tecavüz ve ağır bdsm. Açıkcası ben bu iki tarafında yorumlarına katılmıyorum.

Karamela Sepeti : Ben kesinlikle kitabı çok sevdim,bayıldım, hatta sonuna geldiğimde vay anasını dedim. Herşey cuk diye oturmuş kitapta. Okuduğum en sağlam kitaplardan biriydi.

Vanilyalı Mum : Öncelikle belirteyim, bu kitapla ilgili hiçbir kötü yoruma katılmıyorum.Çok atarlı olacak belki ama cidden böyle saçma düşünceleri kitabı okumadan bile anlayabilirsiniz.

Kitap Esintisi : Ignazio Vitale çok çekici bir karakter. Kötü olduğunu bildiğiniz adamın böyle çarpıcı şekilde sizi hapsetmesi çok ilginç. Karissa da öyle sıradan, her kitapta bulabileceğiniz klasik kadın karakterlerden daha iyi. Tabi geçmişlerinin bağlantısı çok sert orası kesin. Tabi ki sahnelerin birkaçında rahatsız olmanız muhtemel ve de kesinlikle kitap erotik romans, bunu bilerek okuyun derim.

Kahve Kokulu Kitap : Gözlerindeki Canavar, olay olsa da olmasa da temposu düşmeyen bir kitap. Bırakmak istemiyorsunuz. Daha çok zaman geçirmelerini, hislerini daha iyi anlamak istiyorsunuz. Geçmişi de görmek, geleceğe de atlamak istiyorsunuz. Yazar ise size başarılı bir kurguyla istediğinizi veriyor.

Kitap İklimi : Öncelikle söylemem gerek şu ki, isteyenler birbirini bıçaklasın, bir daha tartışma adı altında yapılan bu reklam fırsatına kanmam. Bu kadar tartışılacak ne varmış diyerek başladığım kitabı zor bitirdim. Geçen vaktime üzüldüm açıkçası.

Kitap Kokusu : Kitabı öneriyor muyum diye sorarsanız evet öneriyorum ama türünden dolayı karşınıza nasıl bir kitap çıkacağı bilincinde olunması gerekiyor diye düşünüyorum ki sonradan kendi kendimizi gülünç bir duruma düşürmeyelim.

Athena’nın Güncesi : Bence oldukça başarılı ve güzel bir kitaptı. Dili son derece akıcı, çeviri başarılı, olaylar ise birbiriyle bağlantılıydı.

Masum İnciler : Kurgusuna bayıldığım romanlardan biri oldu Gözlerindeki Canavar. Baştan sona devam eden gizem heyecanı hep üst noktada tuttu. Bu kitabı bu tarz diğer kitaplardan ayıran nedir diye sorarsanız hiç uzatmadan Naz’ın başta neyse sonda da o olmasıydı derim.

Angel’s Books : Diyorum ki ön yargınızı kırın, kitabı okuyup bitirin ve kendi kararınızı kendiniz verin! Neticede bu bir kitap, bir kurgu o kadar işte.

Tuba Atıcı Coşar : Gözlerindeki Canavarın kurgusunu ben çok sevdim.Konusunun sıradan olmaması en ilgi çekici kısmıydı.Adamın sabit duran karakterini sevdim her yaptığının kendine göre haklı sebepleri var ki çoğunda bende hak vermedim diyemem.Çok şaşırdığım sahnelerde bol bol vardı ve bu benim en sevdiğim kısmı hiç beklemediğim anda yazarın ortaya bomba bırakması harikaydı.

Mert Yılmaz : Eğer kötü gibi görünüp daha sonra iyi olduğu ortaya çıkacak bir karakter bekliyorsanız çok yanılıyorsunuz. Vitale kötü ama ne kadar acımasız olursa olsun o aşık bir adam. Herkesin canını yakabilir. Karissa hariç. 

Old Girls On The Blog : Kitap bildiğin Kaşar ve Kezban bir ablayla Sübyancı bir adamın hikayesi.Tamam konu değişik falan ama karakterler ve hikayenin işleniş biçimi o kadar saçma ki…

Bu tartışmalar öyle bir hal aldı ki sonunda gazetede köşe yazısı oldu. Gazete Vatan

Not: Gözümden kaçan ve burada yer vermediğim yorumlar varsa af ola. Arzu eden yorum olarak ekleyebilir.

Ve bir not daha: Alıntılarda hemen hemen hiç düzeltme yapmadım. O yüzden o öyle yazılmaz yorumlarını üzerime almıyorum. 🙂

Ve son not: Olumlu ya da olumsuz çeviri konusundaki fikirlerini paylaşan ve çevirmen adı yazan bloggerlara teşekkürler. Ötekilerin de kervana katılmasını bekliyoruz. 🙂

4 comments on “Kendime Not: Gözlerindeki Canavar Yorumları

  1. öykücü
    1 Ekim 2015

    Sevdiğim bir sürü kitabı sizin çevirdiğinizi farkettim.Tersyüz’de çok başarılıydı.Elinize sağlık.Ve teşekkürler:)

    Yorumunuzdan anladığım sıkıştırılmak alışık olduğunuz bir şey.Görüşmek üzere diyelim;)

    Sevgiler..

    Liked by 1 kişi

  2. öykücü
    28 Eylül 2015

    Elinize sağlık! İkinci kitap ne zaman yayınlanır? d&R ‘a girip devamlı kontrol ediyorum ama size sormanın daha net bir sonuç elde etmemi sağlayacağını keşfettim:) Hahaha bir çevirmeni bulup sıkıştırmadığım kalmıştı:P

    Sevgiler.

    Liked by 1 kişi

    • Arzu Altınanıt
      28 Eylül 2015

      🙂 Çevirmeni sıkıştıran sadece siz değilsiniz. 🙂 2. Kitap Kasım’da çıkacak bildiğim kadarıyla. Sevgiler

      Beğen

  3. ecebaba
    3 Nisan 2015

    Reblogged this on Barış Kahraman.

    Beğen

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 3 Nisan 2015 by in Çeviri, Çevirilerim, Kitap Yorumları, Tüm Yazılarım.
