Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Afrika: Kızgın Kum Bahçesi

Çok önceden bitmesi gereken bir çeviriyi nihayet geçenlerde teslim ettim. Ailevi bir takım meseleler, sağlık problemleri, araya giren acil çevirilere bir de benim ihmalkarlığım eklenince uzadıkça uzadı. Feniks Kitap’ın sabrına ne kadar teşekkür etsem azdır.

Neyse sonunda teslim edildi ve editör okuması başladı. Muhtemelen Sonbahar aylarında okurla buluşacak.

Güneşin Kızları‘nın yazarı Corban Addison’ın ikinci kitabı The Garden of
Burning Sand
‘ten söz ediyorum. 245eab80-2839-4349-b086-eaa35677c955Türkçe adıyla Kızgın Kum Bahçesi… Yani Afrika… Yani yazarın kalemiyle ‘ihtişam ve sadelik ülkesi; hem veren hem de alan ülke’…

Corban Addison bu kitabı ‘Afrika’nın acıyı şarkı ile karşılayan çocuklarına ve onları unutmayan dünyanın her köşesindeki iyi niyetli insanlara’ adamış.

Güneşin Kızları’nı okuyanlar ve Corban Addison’ı takip edenler bilir. Corban aslında bir avukat ve kitaplarını yazma amacı farkındalık yaratmak. Güneşin Kızları‘nda da yaklaşmı buydu, Kızgın Kum Bahçesi‘nde de öyle. Kitaplarının kahramanları her ne kadar hayal ürünüyse de aslında farklı isimlerle yaşamış ya da hala yaşayan kişiler. Başlarına gelen olaylar da birebir aynı. Corban, her kitabından önce ciddi bir araştırma süreci geçiriyor. Hatta bunun için uzun süre seyahat ediyor. Dolayısıyla her satır buram buram gerçek kokuyor. Bu kadar yüreğimize dokunmasının sebebi belki de bu. Bizden uzak topraklarda yaşanan acıları, haksızlıkları ve eksiklikleri okudukça “Ben ne yapabilirim?” sorusunu uyandırmasının sebebi de bu olmalı.

Kızgın Kum Bahçesi hakkında çok detaylı bilgi vermeyeceğim ki sürpriz olsun. Özet olarak söz edersem: Kuyeya adında Down Sendromlu bir kızın ve ona sahip çıkan avukat Zoe’nin hikâyesi. Bir yandan Kuyeya’nın ve annesi Bella’nın hayatına giriyoruz, öte yandan Zoe’nin geçmişiyle olan yüzleşmesine ve geleceğini şekillendirmesine tanık oluyoruz. Bunların yanında Afrika hukuk sistemindeki eksiklilklere, kodaman kişilerin yetkilerini nasıl kullanabileceklerine, AIDS hakkındaki garip inanışlara şahit oluyor; Afrika’nın acısını yüreğimizde hissediyor, güzelliklerini gözümüzde canlandırıyoruz.

Bu kitabı çevirdikten sonra zaten en büyük hayallerimden biri olan Afrika’yı görme isteğim iyice arttı. Bir ‘muzungu’ olarak Viktorya Şelalerini gezmek,Johannesburg ve Lusaka sokaklarında kaybolmak, frita ve nshima’nın tadına bakmak, gemi enkazı ve hayvan kemikleriyle dolu ürkütücü İskeletler Sahilinde yürümek istiyorum. 

Bu hayalim geçrçekleşir mi bilinmez ama Kızgın Kum Bahçesi‘ni basılmış olarak elimde görme hayalim bir kaç ay sonra gerçekleşecek. Bakalım sabredebilecek miyim? 🙂

9 comments on “Afrika: Kızgın Kum Bahçesi

  1. Nuran Hidiroglu Akbiyik
    12 Aralık 2015

    Son zamanlarda okuduğum en etkileyici kitap,senin de harika çevirinle bir çırpıda okudum ve yazarın diğer kitabını araştırdım şimdi.Farkındalık yaratmaksa amaç ,sonuç benim açımdan harika !! Teşekkürler #KızgınKumBahçesi ve #ArzuAltınanıt

    Liked by 1 kişi

    • Arzu Altınanıt
      12 Aralık 2015

      Beğenmene çok sevindim. Eğer bu tür kitapları seviyorsan Güneşin Kızları’nı da çok seveceksin. O da aynı yazarın ve elinde var. 😀 Keyifli okumalar.

      Beğen

  2. Nuray Takaz Durmuş
    18 Kasım 2015

    Ceviride sizin isminizi görünce hiç tereddüt etmeden hemen siparişi verdim,Yazarın bir önceki kitabını aldım fakat okuyamadım.Hemen bugün kısmetse okumaya başlıyacağım.Eminim bu kitabı da güzeldir.

    Liked by 1 kişi

    • Arzu Altınanıt
      18 Kasım 2015

      Çok teşekkür ederim. Bizleri en mutlu eden bu tür şeyler duymak. 🙂 Güneşin Kızları’nı çok seveceğinize eminim. Bu da öyle. Yazarın farkındalık yaratma amacı kitaplarını daha da anlamlı kılıyor bence. Sevgiler

      Beğen

  3. Geri bildirim: Çok Gezen Değil, Çok Çeviren Bilir | Bir Çevirmenin Dünyası

  4. Yeşim ÇAYIROĞLU
    16 Mayıs 2015

    geldim bileee=) yazılarınızı inceliyorum elmas madeni gibi görüntüsü var bir de içeriğine bakalım=) zaten takibe almışım ben sizi=)sevgilerrr

    Liked by 1 kişi

  5. serdar Esti
    12 Mayıs 2015

    Elinize sağlık. Kitabı bende şimdiden merak ettim. Çıkınca hatırlatırsanız çok sevinirim.

    http:// takimodam.blogspot.com.tr

    Liked by 1 kişi

Yorum Yazın

