Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Bir varmış… Bir yokmuş…

Ne güzel bir andır bu… Ne güzel bir duygudur…

Uzun sürenizi birlikte geçirdiğiniz herhangi bir şeyle vedalaşmak zordur ama bunda durum farklı. Çünkü gerçekte vedaşlaşmıyor, onun doğumuna şahit oluyorsunuz. Vedalaşmıyor, yaşama merhaba desin diye güvenilir ellere teslim ediyorsunuz.

Şu an hissettiğim de tam olarak bu. Asla değişmeyen, her seferinde içimi pır pır ettiren bir duygu…

Bir çeviriyle vedalaşma anından söz ediyorum. Yoksa merhaba deme anı  mı demeliyim?

Bir dosya gelir elinize. Henüz tanışmadığınız, haklarında hiç bir şey bilmediğiniz karakterler hayatınıza girer. Adım adım tanırsınız onları. Gecenizi gündüzünüzü birlikte geçirmeye başlar, onlarla yatar, onlarla kalkarsınız ve çok seversiniz. Bir gün SON yazarsınız. Ama hala veda saati gelmemiştir. Baştan sona tekrar okursunuz. Kimi cümlelerinize bayılırsınız, kimi cümlelerinizi okuduğunuzda “Ben ne saçmalamışım,” der düzeltirsiniz. Yazım hatalarınıza kızar, saçmalamalarınıza gülersiniz. Ardından farklı kaydedilmiş bölümleri tek bir dosya haline getirir; nasıl görünüyor, gözümden kaçan bir şey var mı diye bir kez daha baştan aşağı tararsınız. Ve… Veda vakti gelmiştir. Dosya e-postaya eklenir ve gönder tuşuna basılır.

Ardından mutluluk, özgürlük hissi, boşluk…

İşte böylesine karmaşık duygular içindeyim şu an.

Tersyüz‘ün yazarı Amy Harmon’ın Bir Başka Mavi adlı kitabının çevirisini az gönderdim. Yani Blue ile vedalaştım ya da yeni hayatına gönderdim onu.  12120176_1078271668873771_3215494182203442918_o

Bir Başka Mavi, bir tür kendini bulma hikâyesi. Blue Echohawk’ın hayatı, değişimi… Blue’yu çok seveceksiniz. Ben çok sevdim. Darcy Wilson ise … Onu yazmayayım, siz tanıyın. 😀

Bir Başka Mavi, biraz şanssız bir çeviri dönemi yaşadı ve o yüzden de çok uzadı. Önce boyun fıtığından epey çektim. Ağrılarım bilgisayar başına oturmamı zorlaştırdı; Fizik tedavi süreci beni çok yavaşlattı. Ardından canım kızım ve oğlum, büyük bir sürpriz yaparak iki ay önce geldiler. Onlar yanımda olunca Blue ve Wilson ikinci planda kaldı doğal olarak. (İşin bu kısmından hiç şikayetçi değilim :D). Sonrasında dört ayaklı torunum Kuyruk aniden bize veda ederek hepimizi çok ama çok üzdü. Tüm bunlara bir de Bodrum’un yaz sıcağı, yaz hareketi eklenince bugüne gelindi.

Çevirisi genel olarak kolay bir kitaptı ama beni çok zorladığı yerler oldu. Özellikle İngiliz ve Amerikan İngilizcelerinin karşılaştırıldığı bölümler. Tarih dersiyle ilgili bölümlere tek kelimeyle bayıldım. Hem bildiğim şeyleri hatırlamamı hem de bilmediğim şeyleri öğrenememi sağladı ki çeviri yaparken en sevdiğim bunlardan ikincisi.

Çevirmen tarafı böyle… Ben Vitale’ye tekrar merhaba diyorum. Siz Blue ile tanışmaya hazır mısınız?

Bu da benden bir armağan. 😀

Bir varmış bir yokmuş. Yuvasından atılmış, istenmeyen küçük bir karatavuk varmış. Terk edilmiş. Sonra bir şahin onu bulmuş ve onu kapıp uzaklara taşımış. Onu yuvasına almış; uçmayı öğretmiş. Ama bir gün şahin eve gelmemiş ve küçük kuş tekrar yalnız kalmış, tekrar istenmeyen olmuş. Uzaklara uçmak istemiş.” 

2 comments on “Bir varmış… Bir yokmuş…

  1. öykücü
    2 Aralık 2015

    Dün okuyup bitirdiğim bu kitaba ben de bayıldım! İlk başta öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olur ki diye endişelenmiştim ama hikaye öyle güzel şekillendi ki hiç rahatsız edici olmadı. Hatta geç bile oldu:)

    Blue Ecohawk okuduğum en güçlü kadın karakterlerden biri.Ben genelde bu tip kitaplarda erkek kahramanın hayranı olurum ama bu kez kesinlikle foreverblue diyorum:))

    Elinize sağlık ve sevgiler.

    Liked by 1 kişi

    • Arzu Altınanıt
      2 Aralık 2015

      Beğenmenize çok sevindim. Özellikle çok severek çevirdiğim kitaplar beğenilince daha da mutlu oluyorum. Bir Başka Mavi de onlardan biri. Wilson da harika ama bence de foreverblue. 😀 Sevgiler

      Beğen

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 3 Ağustos 2015 by in Çeviri, Çevirilerim, Tüm Yazılarım and tagged , , , , , .
