Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

TÜYAP Notları: Boş Gittik, Dolu Döndük

IMG_5475TÜYAP olur da durulur mu diye kızımla birlikte Bodrum’dan yola koyulduk. Yanımızda bir gece kalınacak kadar az eşyanın olduğu sırt çantaları ile atladık uçağa ve soluğu TÜYAP’ta ,daha doğrusu Yabancı standında aldık. Çantalar içeri atıldı, standtaki dünya tatlısı görevlilerle konuşuldu ve doğru İthaki’ye gidildi. Orada da selam sabah faslından sonra başladık dolaşmaya. Mis gibi kitap kokusu, inanılmaz bir kalabalık, büyük bir keyif. İlk gün Yabancı ve İthaki standlarını resmen soyduk. Öyle ki çevirmen şımarıklığı yapıp elimde kopyası olan Tersyüz’ün yeni kapakla çıkan ikinci baskısını bile çaldım. Bence ilk kapaktan çok daha güzel. Bu kadar Fern olur.

Biliyorsunuz Yabancı bize sürpriz yaptı ve Ruhumdaki Canavar‘ı ilan edilen tarihten bir hafta önce çıkarıp fuara yetiştirdi. Kitabı ben de ilk kez orada görmenin mutluluğunu yaşadım. Fuar telaşı içinde benim kopyalarım henüz elime geçmemişti çünkü. Bu da ayrı bir heyecan, ayrı bir sevinç oldu. Gözlerindeki Canavar ile yanyana duruyor ve çok güzel görünüyorlardı. Hemen yanınlarında ise Tersyüz ve Bir Başka Mavi. Tam “Bunlar benim çevirilerim” şımarıklığı yapabileceğim bir görüntü. 🙂

Feniks Kitap’a uğrayıp yıllardır telefonda konuştuğumuz, yüzlerini görmediğim arkadaşlarla çay içip sohbet ettik. Kızgın Kum Bahçesi maalesef fuara yetişmedi ama çok yakında çıkıyor müjdesini aldım. Sanırım bir haftaya kadar raflarda olur ve ben yine sevinç çığlıkları atmaya başlarım.IMG_5498

Dünya tatlısı okurlarla sohbet ettik, fotoğraf çektirdik. Verilen emek sonrası güzel şeyler duymak ne güzel. Çok tatlıydılar, sıcacıktılar. Yüreğimi ısıttılar.

Adlarını bildiğim, sanal ortamda tanıdığım meslektaşlarımla tanıştım, sohbet ettim. Bizim tayfayla 🙂 hasret giderdim.

Ve elbetIMG_5487te Kafes‘in yazarı Josh Malerman’dan imza aldım. İmza almakla kalmadım, sohbet etme fırsatı da buldum. Ne tatlı adamdı o öyle. O kadar çok fotoğraf çektirmişti ki bir de ben isteyemedim. O yüzden birlikte fotoğrafımız yok. 😦 Yazarın imzası alınır da çevirmen imzası olmaz mı diye Aslı Dağlı’ya da yapıştım. 🙂 Kitabım çift imzalı oldu yani. 🙂

Ve bol bol kitap topladım. “Buradan Bodrum’a kitap mı taşıyacaksınız,
biz gönderirdik,” dediler ama taşımanın tadını da başka. Boş gelen çantalarımız yetmedi elbet.

IMG_5493 (1)

İki gün fuar sonrası havaalanındaki durum

Aslında daha alacaktık ama bizi uçağa almazlar diye korktuk. 🙂

Fuar’dan aldığım İntihar Kulübü yolculuk süresince yarılandı. Yorumu gelecek.

İzlenimlerime gelince…

Kalabalıktı, çok kalabalık. Bir kitap fuarının bu kadar kalabalık olması çok sevindirici. Ancak tatil günü AVM yerine burada dolaşalım diye gelen bir kesim de vardı ki yürümeyi en zorlaştıran bunlardı. Bebek arabalarının kitap fuarında ne işi olduğunu anlayabilmiş değilim. Hele onların yol ortasında durmasını hiç anlayamadım. Boş boş dolaşsalar da en azından kitap soludular diye mutlu olduğum bir gerçek. Kim bilir bir gün almaya ve okumaya da başlarlar.

Ve işte yeniler…  18e92c8f-4da3-479e-af5f-965240a9bde4

2 comments on “TÜYAP Notları: Boş Gittik, Dolu Döndük

  1. öykücü
    18 Kasım 2015

    Tersyüz’ün ilk kapağını ben daha çok sevmiştim.Sonuçta hikayede tersyüz olan asıl hayat Fern’in hayatı değil.{bence}

    Devrimin kızı ve Kurucunun kızı favorilerimden.Her ikisini de şahane buldum keşke daha uzun bir hikaye olsaydı diye düşünmüştüm okurken.İkincinsi de ilki kadar etkileyiciydi ve kitabın sonuna da bayıldım.

    Kafes’i ise ben pek sevmedim.O şeyin ne olduğunu daha net ortaya koysaydı keşke diye düşündüm.Neler oldu kısmını pek üstünkörü geçmişti.

    Sevgiler.

    Liked by 1 kişi

    • Arzu Altınanıt
      18 Kasım 2015

      Tersyüz’ün kapağı ile ilgili iki farklı görüş var. Ben ikinciyi beğenenlerdenim. 🙂 İkisi de orijinal kapak bu arada. Devrimin Kızı ve Kurucunun Kızı’nı henüz okumadım. Okuyunca yorum yazarım. Kafes’i beğenerek okumuştum. Ortaya çıkmış olması konusunda sizinle hemfikirim. Hatta yazara da söyledim merak içinde kaldım diye. Özellikle öyle bıraktığını söyledi.

      Beğen

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 16 Kasım 2015 by in Gündem, Gezi Notları, Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , .
