Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

İyi ki Öğretmenim

ataturk_ogretmen_10968_1

Yıl 1984… Üniversiteden mezun olmuş gencecik bir kız… Ne yapmak istediğini bilmiyor ama öğretmen olmak istemiyor, çünkü bunu başaramamaktan korkuyor. Nasıl olduysa (belki de istediği gibi başka bir iş bulamamanın çaresizliği ile) özel bir okulla anlaşıyor. Stajer öğretmen…

İşte o gencecik kız benim. Okul açıldığı gün heyecandan eli ayağı titreyen, ellerinin titremesini saklamak için cepli bir etek giyerek sınıfa giren o kız benim. Bir yanda bir sınıf öğrencinin karşısında dikilecek olmanın heyecanı diğer yanda öğretmeyi becerip beceremeyeceğini bilmemenin kaygısı. Öylesi iyi öğretmenler tarafından yetiştirilmiştim ki onların yarısı kadar olamamak korkusu içimi kemirip duruyordu. İlk sınıfa girdiğimde karşımda merakla, heyecanla bana bakan pırıl pırıl gözleri gördüğüm anda sevdim bu mesleği. On yıl boyunca bir gün bile isteksiz girmedim o sınıfa. Mesleğimi çok sevdim, öğrencilerimi çok sevdim ve ne büyük bir şans ki bu sevgimin karşılığını gördüm. Sonrasında hayat beni başka yönlere taşısa da öğretmenlik hiç bitmedi. O, bir süre yapılıp biten bir meslek değil, ömür boyu süren bir meslek. Hem arzusu hem de keyfi asla bitmeyen bir meslek.

Aradan geçen otuz bir yıl sonra diyorum ki: “İyi ki o gün o sınıfa girmişim. İyi ki öğretmen olmuşum.” Öğrencilerime İngilizce öğrettim, hayatı, insan olmayı öğretmeye çalıştım ve onlardan çok şey öğrendim. Sabretmeyi, saf sevgiyi, yaşam sevincini, o yaşlardaki çocukların beyinlerinin nasıl işlediğini, bakış açılarını onlar öğretti bana. Bugün gençlerle hala anlaşabiliyorsam onların eseridir.

Şimdi eski öğrencilerim çıkıyor karşıma. Yolları Bodrum’a düştükçe arıyorlar. Bir araya geliyoruz. Hepsi kendi yolunu çizmiş, yetişkin insanlar. Çocuklarıyla (torumlarımla) tanıştırıyorlar beni. Aralarında meslektaşlarım ve hatta “Bu mesleği seçme sebebim sizsiniz,” diyenler var. Ne büyük bir mutluluk, ne büyük bir gurur, ne güzel bir meslek. İyi ki öğretmenim.

4 comments on “İyi ki Öğretmenim

  1. Mydestiny
    25 Kasım 2015

    Ogretmenler gununuz kutlu olsun 🙂

    Liked by 1 kişi

  2. ceviriyorum
    24 Kasım 2015

    Öğretmenler Günü’nüz kutlu ve mutlu olsun Arzu Hanım. 🙂

    Liked by 1 kişi

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 24 Kasım 2015 by in Kişisel, Tüm Yazılarım and tagged , , .
