Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Dökülmüş Sütün Arkasından Ağlama

Dün akşam muhteşem bir film izliyorum. Bol ödüllü, nefis bir müzikal. Büyülenmiş bir halde gözlerim ekrana kilitlenmiş durumda. Oyuncumuz muhteşem bir şov eşliğinde şarkı söylüyor. Şarkıda “All I want is to screw you” sözü geçtiği anda canım hayat arkadaşım, Suat’tan bir kahkaha yükseldi. ‘Ne oldu?’ dercesine ona bir göz attığımda, “Altyazıyı okudun mu?” diye sordu.Hızla ekrana döndüm. Şöyle yazıyordu: “Seni bir vida gibi sıkmak istiyorum.” Ne muhteşem bir çeviri! Ne güzel bir anlatım!  Kendimden utandım ve bu işi bırakmaya karar verdim! Asla bu denli başarılı olmamam çünkü.

Bırakmadan önce bu arkadaşımıza bir kaç öneride bulunmak istiyorum. Kendisi mutlaka benden iyi biliyordur ama elinde bir liste olursa işini kolaylaştırırım diye düşünüyorum.

Bullshit: Boğa boku

Whisky on the rocks: Kayaların üzerinde viskimilk

Sitting ducks: Oturan ördekler

Beat around the bush: Çalıların etrafında dolanmak

Don’t cry over the spilt milk: Dökülmüş sütün arkasından ağlama

Six ways to Sunday:. Pazar gününe kadar altı yol

Rub someone the wrong way: Birini yanlış biçimde ovalamak

Take it one day at a time: Bir kerede bir gün almak

And Bob’s my uncle: Ve Bob benim amcam

As green as grass: Çim kadar yeşil

Fall on deaf ears: Sağır kulakların üzerine düşmek

To spill the beans: Boncukları saçmak

Pick up one’s marble and go home: Bilyeleri toplayıp eve gitmek

Take the highway: Yüksek yolu almak

We are on air: Havadayız

Don’t push my button: Düğmeme basma

In the offing: Enginde

To learn the ropes: İpleri öğrenmek

Crooked as a snake: Bir yılan gibi eğri büğrü

Whistle for something: Bir şey için ıslık çalmak

Better than a kick in the balls: Topa atılan bir tekmeden daha iyi

The only game in town: Kasabadaki tek oyun

İlk aklıma gelenler bunlar. Haddim olmayarak paylaşayım dedim. Ama ben kim , o engin bilgi sahibine akıl vermek kim? En iyisi susmak.

NOT: Yukarıdaki açıklamaları ciddiye alan olmaz, değil mi? 😀

 

Yorum Yazın

Information

This entry was posted on 6 Mart 2016 by in Çeviri, Tüm Yazılarım and tagged , , , .
