Bir Çevirmenin Dünyası

Bir çevirmen gözüyle her şey…

Tuhaf Bir Merak: Seri Katiller

Polisiye meraklısı çok. Ben de onlardan biriyim ama benimki biraz daha ileri noktada bir manyaklık. Ben cinayet meraklısıyım, özellikle de seri katiller… Onlarla igili hiçbir şeyi kaçırmam, cinayetle ilgili en abuk dizileri ve filmleri bile izler, her kitabı okurum. Benim gibi böcek bile öldüremeyen, evine giren fareye, “Ne olur çık,” diye yalvaran birinin bu manyaklığı nereden kaynaklanıyor bilemem ama bu tutkum, bir plan yapıyor olabileceğim şüphesiyle çevremdekileri ürkütmeye başladı. 😀 Sabahları çeviri başından geçtiğinden bu tür kitapları gece yatarken okuyor olmam ise bambaşka bir konu. 😀

İşte bu merakla başladığım ve su gibi bitirdiğim bir inceleme… Fikret Topallı’nın Seri Katiller serisi. İthaki Yayınları’dan. Aslında üç kitaplık bir seri ama ikinci kitabın baskısı tükenmiş olduğundan onu okuyamadım. Yine de bir şekilde bulunup bana gönderileceği sözünü aldım. 😀

Seri Katiller, bir cinayet romanı değil, her şey gerçekten yaşanmış. Gerçek yaşam hikâyeleri. Gerçek olması durumu benim için d13754076_10155092503182222_8455823365330408580_naha da ilginç kıldı. Çok daha ürperticiydi. Bir insanın böylesine vahşet içeren şeyler yapması gerçekten inanılmaz. Onları güdüleyen şeylerin ne olduğu asıl merak konum sanırım. Her birinin ortak noktası çok fazla. Genelde sorunlu çocukluk, içe kapalı bir kişilik, aşırı dinsel baskı, cinsel sorunlar. Kimi gaipten sesler duyuyor, komutlar alıyor; kimi çocukluğundaki travmaların imtikamını alıyor; kimi cinselliği sadece öldürerek yaşayabiliyor; kimi kurbanlarının acısını dindirdiğine inanıyor; kimi felaketlerin önüne geçmenin tek yolunun kurban vermek olduğunu düşünüyor.

İşin ilginç yanlarından biri, bu kişilerin uzun yıllar yakalanamaması. Hatta bazılarının ideal komşu, mükemmel eş, iyi baba, özverili bir çalışan görüntüsü sergilemesi ve bunu yıllarca sürdürmesi. Yakalanmama konusunda polisin ihmalkârlıkları da ayrı bir konu. Bazı ipuçlarını atlamaları, bazı ihbarları ciddiye almamaları öldürülen kişi sayısını arttırmış. 5- 10 kişiden söz etmiyoruz, 200-300 kişiden söz ediyoruz.

Bana çok ilginç gelen ikinci şey ise bu katillerin yakalandıktan sonra anında her şeyi itiraf etmesi ve suçu kabullenip cezalarına boyun eğmeleri. Bir çoğu yakalanmış oldukları için mutlu bile oluyorlar diyebilirim. Nasıl bir psikoloji olduğunu algılamaya çalışıyorum ama mümkün değil. Sanırım bir tür ‘Ben kendimi durduramıyorum, beni durdurun’ psikolojisi.

Ve en ilginci: Yakalandıktan sonra çoğunun hayran mektupları, hatta evlenme teklifleri almış olmaları. “Nasıl yani?” demeden edemiyor insan. Sanırım biz kadınlarda “Ben kurtardım, ben başardım,” deme güdüsü çok yüksek. Bir de anaçlık yönü. Yine de bir seri katil söz konusu olduğunda bunu algılamak gerçekten zor.

Seriyi gerçekten büyük bir ilgiyle, ürpererek okudum. İlgi duyan herkese kesinlikle tavsiye ediyorum. Ancak benim gibi uyku öncesi okumayın derim.

Fikret Topallı’nın Seri Katiller serisi bitti; ikini kitabı da dört gözle bekliyorum. Ama ben13731562_10155070201757222_4281644827863312724_n seri katillere devam ediyorum. Şu an elimde Peter Vronsky’in derlemesi olan ve Yavuz Alagon’un çevirisiyle yine İthaki Yayınları’ndan çıkan Kadın Seri Katiller var. Seri katilliğin erkeklere özgü olduğuna inanılan, kadınların böylesi bir vahşet yapmayacağı düşünülen bir dünyada gerçekleri tokat gibi yüzümüze vuran bir çalışma.

Ve bitmeyecek… Bundan sonra da yine Fikret Topallı’nın Yabancı Yayınları’ndan çıkan kitabı Baba Dışarıda Melek Var‘ı okuyacağım.

Dedim ya bir tür manyaklığım var. 😀 Korkun benden. 😀

 

2 comments on “Tuhaf Bir Merak: Seri Katiller

  1. Esra GÜL COŞKUN
    22 Eylül 2016

    Eskiden bu tür kitapları çok okurdum, içinde cinayetler, özellikle de seri cinayetler geçen. Artık daha çok etkileniyorum, o yüzden bıraktım. Polisiye seviyorum ve bu türü çevirmeyi de seviyorum. Onda bile geceleri sürekli aksiyon dolu rüyalar görüyorum 🙂 Bu seri katilleri okusam ne olur bilemiyorum artık.

    Liked by 1 kişi

Yorum Yazın

